Eerste 2 weken Australië

23 februari 2016 - Eden, Australië

Hoi allemaal!!
Ik ben aangekomen in Australië en wat was het moeilijk de eerste dagen.
Het was ontzettend warm en he moet heel erg wennen aan het leven hier.
De eerste dagen heb ik het rustig aangedaan en heb ik de buurt een beetje verkend en wat dingen geregeld bij de bank.

In de dagen erna heb ik wat mensen leren kennen in het hostel en hebben besloten om naar Melbourne te vliegen en vanaf daar een campervan te huren. We hebben een paar dagen rond gekeken in Melbourne en vervolgens met de campervan richting the Great oceaan Road te rijden.

De reis gaat verder, we vervolgen de trip en reisen door naar Portland. Een mooie route waar we verschillende adembenemende uitzichten hebben bekeken. Zo kwamen we langs de welbekende twelve apostles. Na een korte stop in Portland en een gesprek met een local zijn we landinwaarts getrokken. We belande op een mooie route door het geweldige Grampians national park waar ook onze overnachting plaatsvond.

Het natuurpark was extreem groot met 1 weg erdoorheen. Op deze weg kon je zomaar een uur rijden zonder iemand tegen te komen. Het gebied was een groot woud met enkele groten bergen, de mist hing op de top van de bergen en de route was fantastisch.

image

Na deze geweldige route een mooie plek gevonden om de nacht door te brengen. De auto neergezet en het gebied is gaan verkennen. Al snel wat kangoeroes mogen ontmoeten, deze beestjes zijn niet schuw als het om eten gaat.
image

wandeling door het woud langs een rivier hebben we een kampvuurtje gebouwd. De rest van de avond heerlijk bij het vuurtje gezeten en daarna de tent in gedoken.
De volgende ochtend zijn we weer vroeg vertrokken. Het natuurgebied nog wat verder verkent en een geweldig uitkijkpunt ontdekt voor wat mooie foto's.

Na nog een mooie route doorgereden naar Melbourne, hier wat spullen opgehaald die mijn mede reizigers in het hostel waren vergeten. Na een kort bezoek doorgereden naar Phillip Island. Een klein schiereiland net onder Melbourne. Het plan was hier pinguïns te bekijken maar de kosten hiervan vielen nogal hoog uit. Aangezien ik nu een echte backpackers ben en het met een budget moet doen was dit geen optie. Daarover gesproken, als backpackers schijnt het ook heel normaal te zijn zeker 3 dagen in hetzelfde shirt te lopen. Ik probeer hier dan ook zeker aan deel te nemen maar dit lukt nog niet altijd even goed. Terug naar het verhaal, nadat we hadden besloten de pinguïns de rug toe te keren zijn we weer opzoek gegaan naar een slaapplek. We belande aan het strand voor een mooi huis. Even navragen bij deze meneer of hij het een probleem vond als we iets voor zijn huis zouden overnachten. Uiteraard geen enkel probleem, de buitendouche in zijn tuin was voor ons. Na een goede nacht vroeg opgestaan voor een stukje hardlopen langs het strand, fit moeten we natuurlijk wel blijven. Een geweldige zonsopkomst was hiervan het gevolg.

Na de buitendouche van meneer te hebben geprobeerd werd onze reis weer vervolgd. Het eiland verlaten en doorgereden richting Sydney. Na weer een prachtig national park te zijn ingereden helemaal aan het einde een prachtig strand ontdekt. Hier hebben we de middag doorgebracht. Heerlijk weertje en wat surfers bekeken. In de namiddag de auto weer ingesprongen en doorgereden, de auto neergezet bij een wat afgelegen weg naast een moeras. Weer een lekker nachtje illegaal kamperen.

Vanochtend de auto weer ingesprongen om door te rijden naar het noorden, weer wat mooie wegen bereden en nu toch maar een keer op een camping beland in het plaatsje Eden.

Doei doei! X

1. Vanita:
    23 februari 2016
    Lieve Jesse,
    Wat vind ik het leuk om je te volgen! En heerlijk om te lezen wat je meemaakt! Ben onwijs trots op je! Geniet van je avonturen!

Liefs
    (Juf) Vanita