Naar een ander eiland

23 maart 2016

Hallo allemaal!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven dat komt ook voornamelijk dat ik niet overal internet heb.

Na Raglan het surfers stadje te hebben bezocht ben ik door gereisd naar Rotorua.

Rotorua staat bekend om zijn heerlijke geur( Not) het ruikt er naar verrotten eieren dat komt door  de zwavelgassen die vrij komen uit de actieve grond om het stadje heen. Zo waren er in het stadje ook huizen met een geiser in de achtertuin die is ontstaan terwijl ze er woonden.

Lake rotorua

Na 3 dagen daar te hebben rond gekeken hebben we een rondje de oostkust gedaan van het noorder eiland. Ik heb daar paard gereden in het wild door de bossen en de bergen in wat was dat ontzettend leuk!

Horse riding

Na de oostkust hebben we een culturele nacht gehad bij de Maori's
Dit was de 2 x maar weer heel anders hier hebben we bijvoorbeeld geleerd wat hangi is.
Dat is dat het eten word gemaakt op hete stenen onder de grond.
Die avond hebben we zo ontzettend veel en lekker gegeten!

De dag erna zijn we naar een basis school geweest en hebben we les gegeven aan kinderen en natuurlijk ook veel gesproken over hun maar ook onze eigen cultuur. Daarna zijn we doorgereden naar Taupo een plaatsje dat ligt aan het grootste meer in nieuw zeeland.
Het idee was om daar te gaan skydive maar met voor dat ik aan de buurt was om het vliegtuig in te gaan om te springen werd het gecanceld vanwege het weer wat ontzettend balen was...

Sun set

We hebben een hele zware wandeling gehad in het nationaal park van 8 uur lang daarbij zat ook de beklimming van Mount Ngauruhoe ( Mt doom van lord of the rings film)

image

Op het moment zit ik in abel tasman op het Zuidereiland we hebben gister de oversteek gemaakt van wellington naar picton en het laatste stukje gereden.
Helaas is hier erg slecht weer hier maar het is altijd nog beter dan Nederland.

Xxx
Poroporoaki (doei)